FOXD pisze: ↑ndz paź 18, 2020 12:19 am
^^^
Propaganda to podstawa, aby prezentować same sukcesy. Dlatego też będą szukać kasy by łatać dziurę/y (już zresztą to robią), jednak media, które mają pod kontrolą, co najwyżej dostana mniejsza kasę, Jak na razie 2 mld zł rocznie na media publiczne jest zagwarantowane przez kolejne 5 lat (PR 6,5% tj. 119,2 mln zł) . Załóżmy, że te 119,2 mln zł dzielone jest równo na 4 stacje (myślę, że PR3 dostaje więcej), to na każdą wypadnie około 30 mln zł rocznie, co daje 2,5 mln/m-c.
Oczywiście, zawsze można zrobić nowelizację, tylko że kluczem ściemy jest propaganda, która pozwoli utrzymać niezbędne poparcie, zwłaszcza w rejonach gdzie dociera przekaz głównie z mediów publicznych.
Niunia, czy inni "administratorzy" są jedynie figurantami potrzebnymi do wykonania "brudnej roboty". Zawsze można ich wymieć i obwinić za złe wyniki. Przecież "ciemny lud wszystko kupi"
Dokładny procent to (6,15 proc.) a nie 6,5% - ale kwota się zgadza: 119 200 000 zł. Dodatkowe 6,15% dostały jeszcze rozgłośnie regionalne PR (nieco ponad 7 mln dla jednej rozgłośni na 1 rok).
Ze sprawozdania finansowego Polskiego Radia za 2019 rok wynika, że 3ka na swoją działalność wydała 59, 272 mln zł. Największą kwotę przeznaczyła na rozpowszechnianie programu - 15,535 mln zł. Biorąc pod uwagę tematykę tworzonych programów, najwięcej wydano na kulturę - 11,785 mln zł, publicystykę - 10,555 mln zł, a na informacje 10,196 mln zł. Mniejsze kwoty przeznaczono na edukację - 2,185 mln zł, sport - 1,992 mln zł oraz rozrywkę - 818 tys. zł. Radiowa Trójka wydała też 6,203 mln zł na prawa autorskie i prawa pokrewne.
Czyli w ub. roku poszło prawie 60 baniek (średnio miesięcznie prawie 5 mln). Tyle kosztowała podatników była Trójka. Pytanie o ile można ściąć koszty w tym roku, a raczej w ciągu trzech ostatnich miesięcy tego roku, biorąc pod uwagę fakt, że do września Kuba a wcześniej Kowal raczej nie szczypali się z kosztami.
Daję głowę, że ktoś jednak rozliczy panią prezes po sporządzeniu bilansu za rok bieżący, 3ka raczej odnotuje stratę, zwłaszcza że jedni reklamodawcy się wycofali, inni nie ujęli w budżetach reklam w 3ce i przy tej słuchalności szybko nie zaplanują inwestycji ponieważ słuchalność jaka jest każdy wie, a tylko ten wskaźnik biorą pod uwagę reklamodawcy. Tauron i inne spółki SP też nie będą palić się aby zasypywać dziurę, bo czasy się jakby zmieniły. Cudownie też co chwilę, kiedy mamy blisko 10.000 zakażeń dziennie, opozycja wypomina na co w zamian poszło 2 000 000 000 złotych polskich....