



- Firma BMG przeznaczyła aż 3 miliony funtów na kampanię reklamową albumu Whitney Houston "I'm Your Baby Tonight" w Europie, na bankiet do Monachium przybyła sama Whitney, by wziąć udział także w konferencji prasowej i sesji zdjęć reklamowych, rozpoczynając również prawie 3-tygodniową trasę koncertową, która objęła Niemcy, Wielką Brytanię, Francję, Szwajcarię, Holandię, Włochy i Hiszpanię, przypominamy, że debiutancki album Whitney Houston z 1985 roku sprzedano dotąd w liczbie ponad 15 milionów egzemplarzy, z czego 8.5 miliona - w USA.
- Po sześcioletniej przerwie powraca na estradę Michael Rose, były lider słynnej grupy Black Uhuru, jest to pierwszy - i jak dotąd jedyny - zespół reggae, uhonorowany nagrodą Grammy za album "Anthem", kiedy Michael Rose odszedł z zespołu, zastąpił go inny wokalista - Junior Reid, Rose przez ostatnie 6 lat mieszkał na Jamajce i nic nie nagrywał, niedawno podpisał kontrakt z RCA, czego efektem jest nowy longplay "Proud", którego wizytówką był singiel "Mother & Child Reunion", jest już gotowy teledysk z tym nagraniem, reżyserował go Malcolm McLaren.
- Czy wiesz kim jesteś? Kim wydaje Ci się, że jesteś? Kim chciałbyś być? Jeśli nie - sięgnij po album "Freudiana", właśnie tak reklamowany jest najnowszy podwójny longplay grupy Alan Parsons Project, tytuł płyty nie jest przypadkowy, powstał z inspiracji pracami Zygmunta Freuda, wśród wykonawców znajdujemy znane nazwiska: Leo Sayer, The Flying Pickets, Kiki Dee, Marti Webb i inni, premiera płyty - na uroczystym bankiecie w grudniu.
- Ukazał się wreszcie długo oczekiwany wspólny longplay Johna Cale'a i Briana Eno "Wrong Way Up", płyta została nagrana na początku bieżącego roku i długo czekała by ujrzeć światło dzienne, jest to pierwszy od 13 lat longplay Briana Eno, Eno i Cale pracowali razem po raz pierwszy w 1974 roku, wtedy Eno zajął się produkcją longplaya "Fear" Johna Cale'a, a w ubiegłym roku obaj muzycy pracowali nad LP Cale'a "Words For The Dying".
- Od października stacja radiowa 105 Classic z Mediolanu prezentuje wyłącznie nagrania włoskie, 105 Classic obejmuje zasięgiem 60% terytorium Włoch (północno-zachodnie Włochy z Genuą i Turynem), programy stacji skoncentrują się teraz na przebojach z włoskich list przebojów z lat 50-tych i 60-tych - aby przybliżyć je młodszym słuchaczom, prezenterzy będą także przypominać wydarzenia muzyczne tamtych lat, podawać informacje o artystach itd.
- Julio Iglesias przygotował nowy longplay "Starry Night", w ramach kampanii reklamowej płyty piosenkarz był gościem popularnego programu rozrywkowego "Sacree Soiree" francuskiej stacji TF-1, który przyciąga uwagę 12 milionów telewidzów, singiel promujący LP nosi tytuł "Can't Help Falling In Love".
Źródło: "Muzyka i Video" - tygodnik "TIM".

