tadzio3 pisze:Nie będę już dłużej czekał, bo będzie tak jak w poprzedniej edycji, w której przesiedziałem wiele godzin nad słuchaniem muzyki, ustalaniem dyszki, a kiedy to zrobiłem w miarę wcześnie stwierdziłem, ze jeszcze mam tyle czasu, że może nie będę postował, bo generalnie coś jeszcze zmienię i wtedy zapomniałem. Tym razem nie będę czekał i przedstawiam (mam nadzieję, że poprawnie) swoje głosy.
11. Engineers - Forgiveness
Miejsce pocieszenia za świetną, miłą dla ucha balladkę
10. Wolna Grupa Bukowina - Robinson
Zwykle mam słabość do muzyki poetyckiej i klimatów rodem z "Krainy łagodności". Tego kawałka chyba nie znałem, ewentualnie gdzieś mi przemykał. W każdym razie bardzo mi się spodobał i tylko potem trochę spadł w klasyfikacji, ale utrzymał się w dziesiątce. Mam nadzieję, że się zakwalifikuje.
9. Votum - Train Back Home
Bardzo ciekawy utwór, świetnie się rozwija. Już po pierwszych sekundach przykuł moją uwagę, a to w tego typu plebiscycie bardzo pomaga.
8. Maximilian Hecker - Snow White
Kolejna piękna ballada. Nie mogłem jej nie wyróżnić. Z resztą z każdym przesłuchaniem coraz piękniejsza. Takie trochę Coldplayowe klimaty z pierwszych płyt, a to uwielbiam.
7. Farben Lehre - Spodnie z GS-u
FL to sprawdzona marka, jeden z najbardziej kultowych zespołów z czasów lat świetności Jarocina. Grupa ponad 20 lat na scenie, a wciąż w świetnej formie. Dziwi, że nigdy na LP3
6. Los Trabantos - Ala 0-700
Od razu poznałem, że to jest Kasia Sobczyk, po tym jak słuchałem jej nagrań z płyty pod nazwą Kasia i Wojtek. I pomyśleć, że Kasia za młodu śpiewała kawałki typu: Biedroneczki są w kropeczki, O mnie się nie martw, Nie bądź taki szybki Bill, czy Trzynastego, a na starość zajęła się alternatywnym rokiem, podchodzącym pod punk 8)
5. Deathcamp Project - New Dawn Fades
Może nawet za nisko ustawiłem, ale jestem pewny, że bedzie wysoko u innych osób. Zapewne też faworyt tej edycji. Takie trochę depechowe klimaty, a to forowicze lubią
4. Lais - 't Smidje
W czołówce znalazły się kawałki nietypowe. Ten mnie zakręcił już od pierwszego przesłuchania. Ależ tu świetnie pasuje niemiecki! Mam nadzieję, że nie tylko ja wyróżniłem ten kawałek.
3. Andrej Alexin - Schalawa
Cudna balladka i też nie w angielskim. Takie utwory pośród gąszczu piosenek po angielsku naprawdę się wyróżniają!
2. Shinedown - Call Me
Tego to się nie spodziewałem. Po poznanym pierwszym kawałku tej grupy wyrobiłem sobie całkiem inną opinię o Shinedown. A tutaj zaskoczenie, bo utwór zupełnie inny od "Devour" i jakże ładny.
1. Belle Perez - Hotel California
No i numer 1 tak trochę może na wyrost, ale nie mogłem się uwolnić od tej wersji. Wszystkie inne covery z tej edycji takie trochę mało oryginalne i chyba tworzone na siłę, a ten mnie totalnie zaskoczył swoją energią, pomysłem i ogólnie wykonaniem. Nie chcę tutaj pisać, że podoba mi się bardziej od oryginału, bo spadnie na mnie grom krytyki, że się nie znam, więc nie będę potwierdzał tego, jednakże dodam iż wersją The Eagels nigdy się nie zachwycałem, a ta mnie bardzo poruszyła i to dosłownie, bo aż sama nóżka mi podskakuje.
Ah, jak ja lubię, kiedy wygrywa u mnie coś zupełnie nieoczekiwanego :) Za to uwielbiam Naszą Listę.
Teraz z niecierpliwością czekam na wyniki :)
Nivo pisze:Nie jest to może NL VI, gdzie moje pierwsze 11 utworów po prostu powalało mnie poziomem, ale za to pojawiło się więcej utworów, które mógłbym umieścić bez problemu wśród najlepszych. Dlatego potrzebowałem paru przesłuchań więcej niż zwykle. Ścisła czołówka za to ujawniła się dość szybko.
Warto może dodać, że jest to edycja, w której znałem sporo piosenek już wcześniej, co rzadko mi się zdarzało.
To jedziemy
11. Wolfmother - Woman
Klasyczny stoner rock bazujący na old schoolowych rozwiązaniach, ale w bardzo dobrym wykonaniu. Wstęp mocno pachnie Motorheadem.
10. Deathcamp Project - New Dawn Fades
Instrumentarium nieco nie w moim smaku, ale utwór broni się znakomicie.
9. Joe Newman Quintet - Caravan
Nie wiem czy nie pierwszy jazzowy numer, na który głosuję. To jednak zdecydowanie ten kierunek, który by mnie w jazzie interesował.
8. Melissa Auf der Maur - Real a Lie
Wydaje mi się, że ten utwór kojarzę... Ale pewności nie mam, więc zagłosuję. W zasadzie utwór bez fajerwerków, ale słucha się bardzo przyjemnie.
7. The Gathering - Saturnine
Trzeci z czterech utworów The Gathering w mojej jedenastce. Mimo wszystko Spirits i Leaves dają radę bardziej.
6. Sleepytime Gorilla Museum - Formicary
Dość zwariowane granie. Nie wiem czy bym podołał wysłuchać całego albumu takich klimatów. Acz jeden numer robi wrażenie ;)
5. Bigelf - Counting Sheep
Zwykle nie lubię piosenek-żartów, ale to w zasadzie jest prawdziwie epicka herezja. Zawsze budzi szeroki uśmiech jak słucham. Do tego te wyraźne zaczerpnięcia z kompozycji Gilmoura... Exceptional.
4. Sandaless - Wizje
Niezłe, niezłe.
3. Mother Love Bone - Chloe Dancer/Crown of Thorns
Grunge w pełnej krasie. Nic dziwnego, że LastFM mi ich polecało ;)
2. Overhead - Dawn
Drugi wschód w jedenstce. Dłuży się nieco, ale i tak jest świetny.
1. Trettioĺriga Kriget - Ljuset
Bezkonkurencyjny, świeży, energiczny. Bardzo bawi mnie to, że był moim faworytem od czasów wrzucania piosenek :P Odkryłem to jednak po tym jak zapewnił sobie miejsce w czołówce.
W końcu to takie dobre, proste granie.
---
Wśród dalszych warto wymienić:
Against Me! - White People for Peace
The Flaw - The Tempest
The Spherical Minds - Wish you felt the same
Steve Wynn - Slovenian Rhapsody
Cranes - Everywhere
Votum - Train Back Home
Trochę ciężko zrobić pełne statystyki, ponieważ plik Goryli jest jakiś felerny. Średnia czasu piosenki z 11 wychodzi pod 8 minut. Nie zmieściłbym ich na płytce Audio!
Może jeszcze z ciekawostek
wokal męski - 7
żeński - 2
mieszany - 1
instrumentalny - 1
Czyli bardzo mało interesujących instrumentalnych numerów było w tej edycji. Szoda.
Przewidywania?
Strzelam, że wygra Yacy :)
Oraz, że najwyżej jeden utwór z mojej jedenastki dostanie się do pierwszej czwórki.
krzysiek83 pisze:Hej, oddaję głosy, mam nadzieję, że wszystko jak należy :)
1. James Dean Bradfield - Emigre
2. Sandaless - Wizje
3. Xandria - Vampire
4. Archangelica - Reflections
5. Układ - Zaułki
6. The Gathering - Saturnine
7. Melissa Auf Der Maur - Real a Lie
8. Bigelf - Counting Sheep
9. Dżamble - Wołanie o słońce nad światem
10. I Was A Cub Scout - Pink squares
11. Aghora - Fade
mcgrat pisze:1. Alexz Johnson - 24 Hours
2. Danzig - Mother
3. Anti-Flag - This Is The End (For You My Friend)
4. Against Me! - White People For Peace
5. Laïs - 't Smidje
6. Wolfmother - Woman
7. Naked 'Round the Block - Around the World
8. Gamma Ray - It's a sin
9. Алексин Андрей (Andrej Alexin) - Шалавы(Schalawa)
10. Shinedown - Call Me
11. Farben Lehre - Spodnie z GS-u
kajman pisze:No to są i moje głosy.
1. Faun Fables - Taki Pejzaz (Such A Landscape)
Ewa Demarczyk po kalifornijsku czyli totalna rewelacja. W zasadzie cały czas mam wątpliwości czy mam moralne prawo głosować na ten utwór, ale naprawdę nie przypuszczałem, że aż tak mnie złapie.
2. Sleepytime Gorilla Museum - Formicary
Mój zespół tego stulecia. Absolutna rewelacja i pewnie każdy ich utwór byłby minimum w piątce, a być może inny poradziłby sobie z numerem 1.
3. Osjan - Nawet gdy noc pokrywa cieniem zieloną ziemię...
Pewne rzeczy wskazywały, że powinien być niżej, ale akurat w tym towarzystwie brzmiał wyjątkowo dobrze.
4. Joe Newman - Caravan
Jeden z bardziej znanych tematów jazzowych w rewelacyjnej wersji. Mistrzostwo instrumentalne.
5. Żywiołak - Latawce
Z tego co znam Żywiołaka to podobają mi się dwa utwory. Jeden już był na NL, teraz jest drugi. Podobny klimat, chociaż textowo trochę wydumany.
6. Wolna Grupa Bukowina - Robinson
Oj, gdyby to był inny utwór Bukowiny, to mógłby być znacznie wyżej. Ale to zawsze są takie klimaty, jakie lubię.
7. Gong - Oily Way
8. Kevin Ayers - Oleh Oleh Bandu Bandong
Te utwory były cały czas koło siebie, bo wydają mi się bliskie i stylistycznie i poziomem. Niby nie do końca na poważnie, ale potraktowane z całą powagą.
9. Bigelf - Counting Sheep
Kiedyś drażniła mnie ta cyrkowa końcówka, teraz jest jednym z atutów utworu.
10. Dnieje - Niewidzialna Plastelina
Ten utwór będzie za mną pewnie długo jeszcze chodził. Łatwo wpada w ucho, a kompozycja bardzo interesująca no i taki fajny klimacik.
11. Liholesie - Na Beskraynih Prostorah Rusi
Może powinno być wyżej (straciło w ostatnim przesłuchaniu), ale myślę, że i tak sobie poradzi. Niesamowity jest klimat tego utworu.
12. The Book of Knots - Pray
Jak się utwór kończył, to dochodziłem nieodmiennie do wniosku, że to nie do końca wykorzystany temat, że można rozbudować i stworzyć coś co najmniej 2 razy dłuższego, żeby nie pozostawało poczucie niedosytu (podobne wrażenie miewałem też przy Gongu).
13. Parachutes - Your Stories
14. Pantera - Floods
Utwory zupełnie różne w klimacie, ale jedno je łączy. Nie do końca są równe i pewne fragmenty spowodowały, że są tak nisko. Gdyby ich mie było to ho ho ho...
15. Anti-Flag - This Is The End (For You My Friend)
Utwór, który dostał się do grupy, w której groziło wypadnięcie po dogrywce, ale się bez problemu obronił i potem szedł jak burza. Zagrany bardzo konsekwentnie.
16. Von Hertzen Brothers - The Willing Victim
Zaskoczenie in minus, ale po każdym kolejnym przesłuchaniu utwór tracił.
17. Renaissance - Mother Russia
Patrz 13 i 14, ale tutaj słabszych fragmentów było więcej. Gdyby gdzieniegdzie przyciąć lub doszlifować... bo w niektórych miejscach rewelacja.
18. The Spherical Minds - Wish You Felt The Same
Na samym końcu stracił oddech. A ogólnie wszystko jest OK, tylko zabrakło mi błysku.
Tomekk pisze:nie mam czasu na komentarz, więc "suche" głosy :)
1.Gamma Ray - It's a sin
2.Żywiołak - Latawce
3.Gotye - Hearts A Mess
4.Frutti di Mare - Pussylicker
5.Farben Lehre - Spodnie z GS-u
6.Dnieje - Niewidzialna Plastelina
7.Old Time Radio - Piątka
8.Mr Hyde - Władca marzeń
9.Xandria - Vampire
10.Sleepytime Gorilla Museum - Formicary
rezerwa:
11.Cranes - Everywhere
iqh pisze:witam, chciałbym oddać głosy:
1.Cranes - Everywhere
Zdecydowanie najlepszy utwór, bardzo dream popowy w odpowiadający mi sposób
2.Faun Fables - Taki Pejzaz (Such A Landscape)
Mam słabość do zagranicznych zespołów śpiewających po polsku (Kotki Dwa^^), poza tym muzycznie bardzo porządnie
3.Renaissance - Mother Russia
Dobre, dobre...
4.Anathema - Flying
5.Von Hertzen Brothers - The Willing Victims
Głównie za głos pana wokalisty
6.Gotye - Heart's A Mess
7.Akos - Minden Most Kezdodik El
Przede wszystkim dlatego, że w taki pięknym języku
8.Iron and Wine feat Calexico - He Lays In The Reins
9.Nouvelle Vague - In A Manner Of Speaking
10.Cradle Of Filth - Hallowed Be Thy Name
Największe zaskoczenie, wszak to jest metal!
11.Liholesie - Na Beskraynih Prostorah Rusi
Też raczej zaskakujące mejsce...
i utwór, który równie dobrze mógłby znaleźć się oczko czy dwa wyzej:
Parachutes - Your Stories
pozdrawiam,
iqh
Grycek pisze:1. Iron and Wine feat Calexico - He Lays In The Reins
Cudo. Chyba mój numer 2 ze wszystkich utworów z NL.(Na pierwszym dalej Albion).
2. Sandaless - Wizje
Dobre mocne granie. Według mnie ten utwór wygra.
3. Overhead - Dawn
Długas :)
4. Parachutes - Your Stories
5. Trettioåriga Kriget - Ljuset
6. Faun Fables - Taki Pejzaz (Such A Landscape)
Klimat
7. Fear Factory - Bite the Hand That Bleeds
Będę musiał się zainteresować tym zespołem.
8. Żywiołak - Latawce
9. Vanden Plas - Crown of Thorns
10. Against Me! - White People For Peace
Coś radosnego i skocznego. Zupełnie nie w moim stylu :)
11. Moonspell - Ghostsong
Genialna gitarka i beznadziejny wokal.
dominik_fi pisze:Moje głosy do NL 7
1. Naked 'Round The Block - Around the world
Nie wiem czy dobrze mi się zdaje ale już wcześniej słyszałem ten cover. Jak dla mnie jest lepszy od oryginału.
2. Against Me! - White People For Peace
3. Anti-Flag - This Is The End (For You My Friend)
4. Cradle Of Filth - Hallowed By Thy Name
5. Gamma Ray - It's A Sin (Pet Shop Boys cover)
6. Laka (Bośnia i Hercegowina - Elvir Lakovic Laka) - Pokusaj
Podoba mi się ta eurowizyjna piosenka od czasu jak ją na EW usłyszałem.
7. Kamelot - The Haunting (Somewhere in Time)
8. Frutti di Mare - Pussylicker
9. Kino (Wiktor Coj) - Noc
10. Xandria - Vampire
11. Los Trabantos - Ala 0-700
12. Farben Lehre - Spodnie z GS-u
Bodeczek pisze:I prawie po wszystkim ...
Utwory przesłuchane, poustawiane ...
W tej edycji strasznie mieszałem w kolejności, co przesłuchanie to była inna kolejność
piosenek ... Wszyscy piszą często o poziomie, że wysoki, że niski ... Ja odbieram naszą
listą, jako poszukiwanie nieznanego, a skoro wrzuciłem do katalogu Archiwum 45 piosenek
to chyba świetnie ...
Oto moja propozycje:
1. Lais - 't Smidje
zgadzam się w pełni z "promotorem piosenki" - po prostu można słuchać w kółko!!!
Ale, że tak grają w Belgii to się spodziewałem; od pierwszego przesłuchania
pewniak na 1 miejscu
2. Andrej Alexin - Schalawa
prosta piosenka na gitarę, ale z klimatem koncertu robi spore wrażenie;
zauważyłem ją już w pierwszej turze przesłuchań, chyba poszukam całej płyty ...
3. Deathcamp Project - New Dawn Fades
Na początku eliminacji właściwie nie zauważona (repasaże!); z każdym kolejnym
przesłuchaniem przesuwała się do góry, aż do podium; klimat tworzony przez
gitarę i wokalistę - palce lizać;
4. Cranes- Everywhere
od razu zwróciłem uwagę na głos wokalistki i klimat mroczności, który tworzy
znakomitą całość
5. Stolen Babies - Lifeless
Trzeci z kolei podobny w nastroju utwór, również ciekawy głos wokalistki, świetne
gitarki w końcówce ...
6. Anathema - Flying
piękna kompozycja, może nieco nie z mojej bajki, ale jednak robi wrażenie ...
7. Farben Lehre - Spodnie z GS-u
Zawsze głosuję na ten zespół (który to już raz?), chociaż pamiętam czasy GS-u, to
nie miałem takich spodni; jednak prostota tego zespołu zawsze mnie urzeka ...
8. Kamelot - The Haunting (Somewhere in Time)
Zawsze w moich głosach znajdzie się miejsce dla melodyjnego kawałka metalu, a
jeśli jest w dodatku solidny i nierdzewny - tym lepiej ...
9. Vanden Plas - Crown of Thorns
Jeszcze jedna "blaszka", może z nieco mniej twardej mieszanki, ale znowu solidne
granie, dziwne, że niemieckie ...
10. Ataxia - Dust
Wracamy do mroczności ... na określenie tego utworu szukałem słowa i kojarzy
mi się, że jest zajmujący - nie można go do końca nie dosłuchać ...
11. Old Time Radio - Piątka
Na ławce rezerwowych uspokajacz - kołysanka, żeby nieco ochłonąć ...
Jak zwykle dziękuję wszystkim za propozycje i czekam na kolejną edycję.
Yacy pisze:witaj!
moja "11" [wyjątkowo z bardzo skromnym komentarzem...]
1. Dżamble - Wołanie o słońce nad światem
2. Barclay James Harvest - Kiev
3. Wolna Grupa Bukowina - Robinson
4. Xandria - Vampire
5. Overhead - Dawn
6. The Gathering - Saturnine
7. The Flaw - The Tempest
8. Maximilian Hecker - Snow White
9. Dnieje - Niewidzialna Plastelina
10. Cranes - Everywhere
11. Liholesie - Na Beskraynih Prostorah Rusi
nie wiem co wygra, ale obstawiam mój nr 3 :-)
nieszczęśliwa "7" [ alfabetycznie]
Bigelf - Counting Sheep
Farben Lehre - Spodnie z GS-u
Steve Wynn - Slovenian Rhapsody I
Anathema - Flying
Archangelica - Reflections
Iron and Wine feat Calexico - He Lays In The Reins
Einstürzende Neubauten - Blume
pozdrawiam
Yacy
abd3mz pisze:Cześć,
1. Jan Garbarek & Keith Jarrett & Palle Danielsson & Jon Christensen - Processional
Pewnie dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że ten utwór u mnie wygrywa. Co ja mogę powiedzieć? Znam tylko ten utwór, a już chcę poznać całą dyskografię. Mistrzostwo kompozycji, dbałość o każdy dźwięk. Trochę psują wrażenie oklaski, bo nie przystoi żeby taki utwór tak oklaskiwać.
2. Dżamble - Wołanie o słońce nad światem
Andrzej Zaucha okaże się mi bliższy niż Marek Grechuta? Pewnie nie, bo sporą rolę odgrywa tu sentyment, ale to się okażę jak poznam całą dyskografię. Jazz-rock na najwyższym poziomie, niesamowity głos Zauchy i trąbka Tomasza Stańki... A ten fortepian... Czy ktoś w Polsce jeszcze gra jazz-rock?...
3. Faun Fables - Taki Pejzaz (Such A Landscape)
[Z tych, które znam] mój ulubiony utwór formacji Gorylopodobnych. Trochę wstyd, że oni znają twórczość Ewy Demarczyk, a ja nie... :oops: Na marginesie: p.u.r.h.owi należy się jakaś nagroda za odkrycie Goryli, bo to od nich się wszystko zaczęło.
4. Von Hertzen Brothers - The Willing Victim
W ostatnim notowaniu mojej listy ten utwór był u mnie na drugim miejscu. Trzeci raz z rzędu.
Choć ten utwór zgłosił Yacy, to jest to wynalazek Ara. Pierwsze 6 minut jest rewelacyjnych i cieszę się, że przeniosłem się w czasie... ale potem jest miazga...
5. Henry Cow - Industry
Tytuł bardzo dobrze oddaję muzykę. Pewnie niewiele dostanie głosów.
6. Sleepytime Gorilla Museum - Formicary
Rzadko się zdarza, żeby tak późno chwycił mnie utwór. Może dlatego, że muzyka trudniejsza? Niedługo poznam ich wcześniejsze płyty. [w tym miejscu najbardziej trzeba wspomnieć p.u.r.h.a]
[tu jest przerwa jakościowa między utworami]
7. Ataxia - Dust
'Kosa' kiedyś grał Ataxię... Wtedy nie wiedziałem jak się piszę ich nazwę. Teraz wiem i z tej wiedzy skorzystam.
8. Bigelf - Counting Sheep
Nie potrafię tego zrozumieć, dlaczego Bigelfy tak słabo poradziły sobie u mnie na liście...
9. Rachael Yamagata - Elephants
14 tygodni spędził ten utwór w moim Top30? Coś koło tego. Typowo moje klimaty.
10. The Book of Knots - Pray
Goryle po raz trzeci. ;-)
11. Anathema - Flying
Nie ma utworu 'abd3mz' to zrewanżuję się głosując na Anathemę. Wersja akustyczna z Hindsight chyba podoba misie bardziej, ale myślę że ona też by wylądowała na tym miejscu. Niezwykle urokliwe nagranie. Ten zespół poznałem dzięki Tobie i za to wielkie dzięki. :-)
kajman Aro Yacy Kaczy1993 ku3a Gary Robinson
Do ostatniego przesłuchania załapały się jeszcze:
12. Joe Newman - Caravan
13. Frutti di Mare - Pussylicker
14. Overhead - Dawn
15. Dnieje - Niewidzialna Plastelina
16. Renaissance - Mother Russia
17. Pantera - Floods
18. Omar Rodriguez Lopez - Coma Pony
19. Jimmy Smith - See See Rider
20. Maximilian Hecker - Snow White
21. Deathcamp Project - New Dawn Fades
22. Votum - Train Back Home
23. Parachutes - Your Stories
24. Shinedown - Call Me
25. Vanden Plas - Crown of Thorns
26. Kevin Ayers - Oleh Oleh Bandu Bandong
27. Strange Attractor - The Best Things Are Left Unspoken
28. Trettioåriga Kriget - Ljuset
Chyba tyle. Inne informacje wkleję na forum. ;-)
Jak zwykle dzięki za prowadzenie Naszej Listy. :-D
Sebastian