Nivo pisze:NL VIII
Edycja stoi na wysokim poziomie. Mało jest zniechęcających utworów, dużo dobrych.
Nie zabrakło też prawdziwej perły.
Moje głosy
11. Believe - You & Me
Byłem nawet na ich koncercie, LastFM poleca mi ich na okrągło, ale jakoś nie mogę się przekonać do końca. Trochę przeszkadza mi głos wokalisty, czasem prostota warstwy lirycznej... Tutaj wszystko zagrało jak należy.
10. Kelly Jones - Jean
Ot, ciekawy numer.
9. Fair to Midland - Dance of the Manatee
Kolejny zespół, który kojarzę po występie. Niezwykle dobrym skądinąd. Też jakoś nie mogłem się zebrać, żeby po nich sięgnąć. Może ten numer mnie wreszcie zachęci.
8. Siddharta - Napoj
Słoweńcy też potrafią nieźle zagrać. Cieszę się, że wreszcie mogę oddać głos na niepolski słowiański zespół.
7. Piano Magic - You Can Never Get Lost (When You've Nowhere to Go)
Nazwa zespołu oddaje to idealnie - czary.
6. Haggard - Awaking the Centuries
Jeden z najciekawszych zespołów jaki poznałem. Zazwyczaj jestem przeciwnikiem orkiestr i chórów, ale tutaj ta lekka sekcja symfoniczna spisuje się na medal. Cudnie wprowadzone melodie rodem ze średniowiecza. Ponadto ogromny atut w postaci wokalisty oraz zupełnego niepowiązania z power metalem.
5. Palm Desert - 10 000 Miles Away
STONER ROCK! Pustynia już w samej nazwie. Bodajże mój drugi pewniak. Wkręcający riff i świetne brzmienie gitar - nic tylko słuchać.
4. Archangelica - Light Transmission
Aż z ciekawości wpadnę na koncert w Warszawie. Dużo lepszy numer niż ten sprzed edycji.
3. Gracious! - The Dream
Interesujący numer. Strasznie rozbudowany, czasem nieco pokręcony - wszystko działa na jego korzyść.
2. IQ - The Province
Prog rock w pełnej okazałości i krasie. Cóż tu mówić, deklasuje resztę po za jednym utworem.
1. Rishloo - Zdzislaw
Cudo. Brakujące ogniwo między AEnimą i Lateralusem. Od pierwszego przesłuchania w zasadzie numer jeden. Zdecydowanie jeden z najlepszych utworów z NL w całości.
Szkoda, że ciężko będzie zdobyć ich płytę.
Czas trwania: 1:15
Wokal męski: 9
Mieszany: 2
Polskich zespołów: 3 (chociaż jedyny utwór zawierający coś jakby po polsku należy do Amerykanów)
Cóż, po sprawdzeniu Aro ponownie zdobywa tonę moich punktów.
(A kolejny Doorsowaty Larkspur The Veils czycha już w top15)
Szczerze, nie mam pojęcia co może wygrać. Z moich typów realne szanse dawałbym Believe i IQ, ale to takie ślepe strzały.
Bodeczek pisze:Faza zasadnicza
Nie mogłem się doczekać zagłosowania, więc tym razem głosuję szybciuteńko. Jak zwykle wiele wspaniałych nowych i przypomnianych kawałków. I jak zwykle moja 11-tka zróżnicowana ...
1. Tamara Kalinowska - Miejcie nadzieję
Znałem przedtem wersję z wokalem Jacka Wójcickiego z rewelacyjnego filmu "Ostatni dzwonek". Wersja pani Tamary jest lepsza! Dzięki za wspomnienia związane z tą pieśnią!
2. XIII. Stoleti - Kvety Zla
Kiedyś była Elisabeth (I edycja) ... Teraz ten numer jest lepszy od tamtego. Jest wszysko klimat, nastrój, że ciary po plecach. Znakomite!
3. KruK - Reality (It's A Foolish Cry)
Jak przeczytałem, że to POLSKI ZESPÓŁ, to spadłem z krzesła! Świetne brzmienie (szczególnie podoba mi się partia gitary). Zagrane i co też ważne zaśpiewane z wdziękiem! Co prawda jakby słychać gdzieniegdzie znane dźwięki, ale co tam - fantastyczne!
4. Алла Пугачёва - Миллион Алых Роз
Kolejne przypomnienie z czasów dzieciństwa. Są rzeczy głęboko schowane w mózgu, które trzeba odnaleźć. Super, że taka perełka się odnalazła!
5. Fair To Midland - Dance of the Manatee
Utwór na który zwróciłem uwagę, dzięki wokaliście. Utwór ten zyskiwał w rankingu, wraz z kolejnymi przesłuchaniami, aż dotarł do miejsca 5-tego.
6. Elastica - Waking Up
Utwór utrzymany w nieco punkowym (a może to tylko mi się tak zdaje) graniu z lat 80-tych, a więc z MOJEGO okresu! Takie granie lubiłem zawsze i już mi się nie znudzi ...
7. Lacrimosa - Ich verlasse heut' dein Herz
I za to lubię NL! Pewnie nigdy nie wpadło by mi to nagranie - po prostu nawet nie zaczynam słuchać piosenek śpiewanych po niemiecku ... Tak mam ... A tu perełka ...
8. Late Of The Pier - Focker
To natomiast największa niespodzianka w 11-ce. Brytyjskie szarpidruty nie są tym co tygrysy lubią najbardzie, ale czasem działamy irracjonalnie ...
9. Jean Lubera I Piotr Nalepa - Czarno - Czarny Film
Fajnie zrobiony cover i to wystraczyło ...
10. Escala - Chi Mai
Coś filmowego znaleźć się musiało ... A ponieważ Morricone jest w tej branży w moim odczuciu najbardziej romantyczny, to zyskała na tym jakaś tam Escala ...
11. Black Label Society - In This River
Urzekło mnie chórkowate śpiewanie połączone z fajnym klawiszem ... Czy to polskie granie?
Tuż za podium coś co mie się bardzo podoba:
Blackmore's Night - Wish you Were Here
a to dlatego, że moim zdaniem zbyt to przeze mnie osłuchany kawałek ...
tadzio3 pisze:Edycja nie przyniosła przełomowych kawałków, ale była wyrównana.
17 kawałków załapało się do ścisłego finału i nie chciało się już nic odrzucić. Musiałem je jednak umiejscowić. Słuchałem wiele razy, więc ranking jest przemyślany
17. Orkiestra Dni Naszych - Lipka
A myślałem, że spokojnie bedzie w top 10.
16. Black Label Society - In This River
Na początku klasyfikowałem go do top 5, a po każdym następnym przesłuchaniu spadało
15. Profanacja - Pielgrzym
Refren jakoś mi się kojarzy z Lady Pank. takie pierwsze skojarzenie, które zostało 8)
14. Shivaree - Goodnight Moon
Świetny początek, potem jakoś piosenka się gubi. Gdyby się jakoś ianczej rozwinęła była by znacznie wyżej
13. Rodrigo Y Gabriela - One
Nie dało się ich pominąć. Toż to mistrzowie gry na akustykach. Szkoda, że im troszkę zabrakło do top 10
12. Vader - Sword of the Witcher
Njabardziej nieszczęśliwe miejsce, bo nie dostanie nawet 0 :wink:
11. Pensive lane - Take
Tuż przed top 10, ale za to będzie już notowany. Bardzo przyjemny kawałek, również tracił po kolejnych przesłuchaniach, mimo to prawie do końca byłem przekonany, że będzie w dzisiątce
10. Sami o sobie - Gorączka w Muszynie
Piękny kawałek rozpoczyna dziesiątkę. Cały czas przechodził z oporami do kolejnych rund, aby na końcu wśliznąć się nawet do top 10 :) I wciąż zastanawiałem się, czy może nie dac tego wyżej
9. Urban Trad - Sanomi
Ostatnio kręcą mnie takie klimaty, ten wpasował się idealnie
8. Lacrimosa - Ich verlasse heut' dein Herz
Mistrzowie klimatu. od poczatku wiedziałem, że będą w czołówce.\
7. Strajk - Rzeczy niemożliwe
Zespół znam, ale wcześniej jakoś się nie nie interesowałem. Nie wiem, ale znowu refren jakiś taki ladypankowy :wink: Spodobał się od pierwszego przesłuchania jako jeden z niewielu. Spadł z top 5 w ostatniej chwili.
6. Blind Ego - Black Despair
Kawałek, który cały czas był zapominany przezemnie, ale tylko do momentu, kiedy jego zagrałem, bo wtedy juz doskonale wiedziałem, dlaczego dostawał takie wysokie noty ode mnie. Piękna solówka na koniec.
5. Escala - Chi Mai
Piękne nagranie. Za drugim przesłuchaniem oczarowało. Miał to być nawet nr 1
4. Fair To Midland - Dance of the Manatee
Doskonale znany przede mnie kawałek już od początku był szykowany na top 10 i zawsze był w top 3, jednak pod koniec się to zmieniło
3. Kelly Jones - Jean
W top 3 zaskoczenie, bo kawałek z każdym przesłuchaniem rósł w siłę, wcześniej był raczej szaraczkiem,
2. Ben Folds - Golden Slumbers
Króciutki utwór, ale zmieszczono w nim tyle piękna co na 20 minutową suitę. Takie kawałki lubię :)
1. Cisza Jak Ta - W Naszym Niebie
Co do numeru jeden nie miałem wątpliwości. Chociaż miałem nadzieję, że odkryję coś jeszcze lepszego, ale jednak nic takiego się nie znalazło.
krzysiek83 pisze:Ahoj! Krótko i na temat:
1. Lacrimosa - Ich verlasse heut' dein Herz
2. Cisza Jak Ta - W naszym niebie
3. XIII. Století - Květy Zla
4. Siddharta - Napoj
5. Kelly Jones - Jean
6. Dianoya - Severance
7. Penumbra - The Last Bewitchment
8. Dom o Zielonych Progach - Zmartwychwstanie
9. KruK - Reality (It's A Foolish Cry)
10. Vader - Sword of the witcher
11. Lisa Cuthbert - Ready to Unfold
Numery 1 i 2 do ostatniej chwili toczyły walkę o pozycję lidera.
Tuż za czołówką znalazła się również mocna grupa utworów, na które mam nadzieję, że będzie szansa zagłosować w fazie pucharowej.
Pozdrawiam :)
Łucek pisze:z tych 24 kawałków wybranie 11 stanowiło pasmo wyrzeczeń i nie lada sztukę, bo wszystkie są naprawdę genialne, dzięki wszystkim za nie :D :D :D (grupa pościgowa w losowej kolejności, czasem kawałek trafiał tam, bo znałem go już wcześniej):
1. Amuse me - Children
2. Piano Magic - You Can Never Get Lost (When You've Nowhere To Go)
3. Cisza Jak Ta - W Naszym Niebie
4. Sunset Rubdown - Black Swan
5. Xanadu - Wczorajsze Ślady
6. Lisa Cuthbert - Ready To Unfold
7. Strawberry fields - flow
8. I Am Kloot - Cuckoo
9. Gasmac Gilmore - ...And we dance
10. Archangelica - Light Transmission
11. Shivaree - Goodnight Moon
Fair To Midland - Dance of the Manatee
Blackmore's Night - Wish you Were Here
Ben Folds - Golden Slumbers
Kira Kira - Gremlin Holiday
Szela - Pani Pana Zabila
Tamara Kalinowska - Miejcie nadzieję
God's Favorite Drug - Marks in the Air
Lunatic Soul - The Final Truth
The Black Noodle Project - Hope
Rhapsody - Emerald Sword
Dom o Zielonych Progach - Zmartwychwstanie
Slowdive - When The Sun Hits
Radek Blues Band - Codzienni
iqh pisze:zagłosujmy:
1. Piano Magic - You Can Never Get Lost (When You've Nowhere To Go)
2. George Dorn Screams - Galway's Song
3. Kelly Jones - Jean
4. I Am Kloot - Cuckoo
5. Clan Zu - One Bedroom Apartment
6. Ride - Leave Them All Behind
7. Thomas Dybdahl - Everybody Knows
8. Morphine - You Speak My Language
9. Gavin Friday - Caruso
10. The Veils - Larkspur
11. Slowdive - When The Sun Hits
reszta najlepszych: Angelfish, Ben Folds, Gasmac Gilmore, Joe Anderson feat. Salma Hayek, Lunatic Soul, Siddharta, Tenacious D, The National
maarit pisze:Hej,
oddaję swoją jedenastkę. Wybór nie był łatwy, sama jestem zaskoczona tym, co wyszło po kilku przeszeregowaniach :)
1. Thomas Dybdahl - Everybody Knows
2. Piano Magic - You Can Never Get Lost (When You've Nowhere To Go)
3. The National - Slow Show
4. Kira Kira - Gremlin Holiday
5. Johnny Pearson and His Orchestra - Sleepy Shores
6. Anat Fort - Lullaby
7. KruK - Reality (It's A Foolish Cry)
8. Sami o Sobie - Gorączka w Muszynie
9. Pensive Iane -Take
10. Amuse me - Children
11. The Coral Sea - Your Prisons Are Home
Grycek pisze:1. Mangrove - Voyager
Piękna solówka, stary progowy klimat. Coś dokładnie dla mnia.
2. Piano Magic - You Can Never Get Lost (When You've Nowhere To Go)
Smutne, ale pełne magii. Będę musiał się zainteresować tym zespołem. Słyszałem ich na OFFie 2 lata temu
3. Cisza Jak Ta - W naszym niebie
Bardzo podoba mi się to przeplatanie wokali.
4. Rodrigo Y Gabriela - One
Mistrzowie akustyków
5. Gracious! - The Dream
Lekko awangardowy stary prog. Na początku miał u mnie słabe noty Startując z oceny 3, skończył na ocenie 5.
6. The Butterfly Effect - 7 Days
Chwytliwy riff i wokal.
7. Haggard - Awaking The Centuries
Ten utwór nie powinien mi się podobać, a jednak. Patos, opera...
8. Pelican - City of Echoes
Zgrabny instrumental
9. Zacier - Żona przewrotna (Mądrość Syracha)
Dwa punkty za wywołanie u mnie dobrego humoru.
10. Atticus Fault - Little People
Patrz 6
11. Lunatic Soul - The Final Truth
Wyjątkowo zagłosowałem na utwór, który znałem, bo w przeciwnym wypadku Lunatic Soul by awansował tylko dzięki temu, że jest wcześniej w alfabecie.
Blisko:
Lacrimosa - Ich verlasse heut' dein Herz
XIII. Století - Květy Zla
Dianoya - Severance
Rishloo - Zdzislaw
Szela - Pani pana zabiła
The Black Noodle Project - Hope
Clann Zú - One Bedroom Apartment
Znałem wcześniej:
Hipgnosis - Ummadellic
Tenacious D - Tribute
Lunatic Soul - The Final Truth
Fair To Midland - Dance of the Manatee
PaTToN pisze:1. Dom o zielonych progach - Zmartwychwstanie
2. Sami o sobie - Gorączka w Muszynie
3. Bez Jacka - Jaskółka
4. KruK - Reality
5. Rapsody of Fire - Emerald sword
6. Strawberry fields - Flow
7. Brand now - The quiet thing that no one ever know
8. Radek blues band - Codzienni
9. Xanadu - Codzienni
10. Lacrimosa - Ich werlasse heut' dein herz
11. Black label society - In this river
marsvolta pisze:Witam!
Przesyłam moje głosy na Naszą Listę 8:
1. Bon Iver - Skinny Love
2. At The Drive-In - One Armed Scissor
3. Graham Coxon - Tripping Over
4. Fanfarlo - Drowning Men
5. Morphine - You Speak My Language
6. Angelfish - King Of The World
7. The Butterfly Effect - 7 Days
8. Tenacious D - Tribute
9. Rodrigo Y Gabriela - One
10. Black Label Society - In This River
11. Fair To Midland - Dance of the Manatee
Artur pisze:1. Johnny Pearson & His Orchestra - Sleepy Shores
Od pierwszego przesłuchania wiedziałem że to będzie mój numer jeden
2. Cisza Jak Ta - W naszym niebie
Nie żebym był jakimś miłośnikiem tego typu utworów ale już od poczatku moj wybór polegał na dobraniu do tych dwóch pozostałych
3. Szela - Pani pana zabiła
Ta piosenka jest jak dobra opowieść, mój tata uwielbiał sobie takie śpiewać.
4. Phideaux - Formaldehyde
5. Toggi - I Built This House
6. Mangrove - Voyager
7. Believe - You & Me
8. Rhapsody Of Fire - Emerald Sword
9. Atticus Fault - Little People
Ta piosenka przypomina mi Congo Genesis jak zaczyna się najlepsze to sie kończy
10. Pensive lane - Take
11. Angelfish - King Of The World
kajman pisze:Tym razem w zasadzie bez komentarza, poza jednym, że w zasadzie poza miejscem 3 to raczej nic nie powinno dziwić:
1. Jefferson Airplane - White Rabbit
2. The Veils - Larkspur
3. Profanacja - Pielgrzym
4. Gracious! - The Dream
na wiki znalazłem bez The
5. Anat Fort - Lullaby
6. Jean Lubera & Piotr Nalepa - Czarno-czarny film
7. IQ - The Province
8. Haggard - Awaking The Centuries
9. Letargia - A Consciência do Sistema
10. Devil Doll - Dies Irae
11. Cloud Cult - May Your Hearts Stay Strong
12. Penumbra - The Last Bewitchment
Gary pisze:Cześć Grycku. Oto moje głosy:
1. The Veils - Larkspur
2. Gracious! - The Dream
3. Jefferson Airplane - White Rabbit
4. Ben Folds - Golden slumbers
5. Mangrove - Voyager
6. Johnny Pearson & His Orchestra - Sleepy Shores
7. Idiot Flesh - Meditation
8. Bez Jacka - Jaskółka
9. Blackmore's Night - Wish you Were Here
10. Blind Ego - Black Despair
11. Sunset Rubdown - Black Swan
Pozdrawiam. :)
uzi pisze:hej:)
moje głosy na NL8:
01. Fanfarlo - Drowning Men
02. Gavin Friday - Caruso
03. Animal Collective - My Girls
04. Graham Coxon - Tripping Over
05. Gracious! - The Dream
06. George Dorn Screams - Galway's Song
07. Digit-All-Love - Candy Castle
08. Ben Folds - Golden slumbers
09. Late Of The Pier - Focker
10. Kaizers Orchestra - Enden av November
11. Jefferson Airplane - White Rabbit
pozdrawiam:)
neon.ka pisze:witaj Grycku,
układało się to i układało...
1. Pensive Lane - Take
brzmi mi bardzo Myslovitzowo, a to dobry znak akurat. brzmi mi z tych Myslovitzów, które wywołują u mnie dużo, dużo wspomnień.
2. Thomas Dybdahl - Everybody Knows
a w tym utworze słyszę z kolei Dave'a Gahana. ;-) tzn. kojarzy mi się z 'Miracles'...
3. Jean Lubera i Piotr Nalepa - Czarno-czarny film
no niestety mój wielki wielki przebój, piosenka bardzo dla mnie ważna, dopiero na miejscu trzecim... ale staram się jednak w tej naszej zabawie dawać pierwszeństwo utworom nieznanym mi wcześniej. tym razem dwa się wdarły wyżej. ale to trzecie miejsce to i tak jakby pierwsze.
4. Johnny Pearson And His Orchestra - Sleepy Shores
tego utworu pierwotnie nie było wśród 25 najbardziej się podobających utworów. choć oceny miał i tak niezłe. a potem się stało to, co się nie powinno było stać... i słyszy się ten utwór zupełnie inaczej. a oprócz tego, co sie w nim słyszy poza muzyką, to kilkakrotne dokładniejsze przesłuchania sprawiły, że polubiłam go bardzo także muzycznie... zawsze będzie mi sie kojarzył z Bodeczkiem...
5. The National - Slow Show
National kojarzył mi się nieźle, ale nie aż tak bardzo... ;-) a tu proszę.
6. Dianoya - Severance
Ten utwór poznałam trochę wcześniej w audycji Sebastiana, potem słyszałam na koncercie. no i nadal ma moc!!!
7. The Coral Sea - Your Prisons Are Home
8. Black Label Society - In This River
9. Archangelica - Light Transmission
10. Slowdive - When The Sun Hits
11. Ryszard Sowiński - Złodzieje choinek
a to najbliżsi przegrani... w kolejności mniej więcej takiej, ile im brakowało do pierwszej jedenastki:
Blackmore's Night - Wish You Were Here
Cisza Jak Ta - W naszym niebie
Ride - Leave Them All Behind
Escala - Chi Mai
Brand New - The Quiet Things That No One Ever Know
Kira Kira - Gremlin Holiday
Lacrimosa - Ich verlasse heut' dein Herz
Ben Folds - Golden Slumbers
Lunatic Soul - The Final Truth
Blind Ego - Black Despair
Zacier - Zona przewrotna (Madrosc Syracha)
Sami o sobie - Gorączka w Muszynie
Szela - Pani Pana Zabila...
George Dorn Screams - Galway's Song
Kaizers Orchestra - Enden av November
Ałła Pugaczowa - Milion Roses
Believe - You & Me
Kelly Jones - Jean
Lost prophets - Shnobi Vs. Dragon Ninja
Sportfreunde Stiller - Siehst Du Das Genauso
Amuse me - Children
Vader - Sword of the Witcher
Cloud Cult - May Your Hearts Stay Strong
pozdrawiam serdecznie...
ciesząc się, że głosy Bodeczka bedą miały wpływ na układ pierwszej 64 która bedzie grała dalej. że jeszcze wciąż dzięki temu będzie z nami...
Marta