Eliminacje
ku3a pisze:Czesc Grycek.
Musze sie spieszyc z glosami, bo za 3 dni wyjezdzam. Ciekawe czy ktos juz zaglosowal :-).
Moja wyjsciowa jedenastka wyglada tak:
1. Farben Lehre - Corrida (owszem, znalem wczesniej, ale to rewelacyjny kawalek i po prostu najbardziej mi sie podoba ze wszystkich)
2. Deadbolt - It Was You (tak powinien dla mnie brzmiec męski glos! i jakies takie gorzkie emocje przepelniają te kilka minut, rewelacja!)
3. Rodrigo y Gabriela - Stairway To Heaven (gratulacje dla Bodeczka za zwyciestwo w tej edycji NL :mrgreen: )
4. Lessdress - Who's Fucking Who? (i to znalem wczesniej, wciaz uwielbiam)
5. A Fine Frenzy - Almost Lover (taka perelka nie moze sie przebic na liscie Niedzwiedzia??)
6. Carrion - Wonderful Life (no i prosze, da sie? da sie! z takiej sobie, pretensjonalnej łzawej pioseneczki mozna zrobic cos wyjatkowego gdy tylko da sie troche czadu na perskusji i bardziej charyzmatyczny wokal)
7. Tezkej Pokondr - Zeton (za kazdym razem mnie to rozwala :mrgreen: )
8. Bugotak - Kujma
9. The Von Bondies - C'Mon C'Mon
10. Sabaton - 40-1
11. Believe - Needles In My Brain
A na ławce rezerwowych:
- The Dillinger Escape Plan - Mouth of Ghosts
- Mates Of State - Nature And The Wreck
- Band Of Horses - No One's Gonna Love You
- The Cooper Temple Clause - Blind Pilots
- Crippled Black Phoenix - When You're Gone
- The Album Leaf - Streamside
Pozdrawiam,
Kuba.
mcgrat pisze:witam,
oto moje glosy na naszą listę
1. Carrion - Wonderful Life
2. A Fine Frenzy - Almost Lover
3. Vocal Sampling - Hotel California
4. Dia Psalma - Tro Ratt Tro Fel
5. Bugotak - Kujma
6. Eliane Elias - Oye Como Va
7. Jose Feliciano - Blackbird
8. The Cooper Temple Clause - Blind Pilots
9. Goldfinger - 99 red baloons
10.Mates of State - Nature and The Wreck
11.Johny Cash - Hurt
kajman pisze:Pierwsze miejsce nie ulegało ani przez chwilę dyskusji, bo to utwór zdecydowanie najlepszy w zestawieniu pomomo fatalnego (szczególnie na początku) wokalu. Pokazuje po raz kolejny, że polski jazz jest w absolutnej czołówce światowej.
1. Muariolanza - Po Drugiej Stronie Przemszy
W początkowej fazie drażni perkusja, wokal też brzmi przeciętnie, ale utwór rozkręca się i w drugiej części jest rewelacyjny. Myślę, że to może być zwycięzca tej edycji.
2. Guillemots - Sao Paulo
I znowu jazz, tym razem w wersji balladowej. Piękna, spokojna muzyka.
3. Anouar Brahem/John Surman/Dave Holland - Kashf
Gorące brazylijskie rytmy zawsze na mnie działały, a jeżeli wykonuje je sam mistrz...
4. Sergio Mendes - Capoeira Do Brasil
Ta piosenka kiedyś rządziła na mojej liście. Mroczny nastrój i perfekcyjne wykonanie.
5. iLiKETRAiNS - Spencer Perceval
Jeden z najbardziej szalonych utworów w całym zestawie. Znakomite afrykańskie granie i przede wszystkim śpiewanie w polskim wykonaniu okraszone totalnie odlotowym textem.
6. Koala Band - Obalili Halba (Piosenka Misjonarzy)
To jeden z tych utworów, który żmudnie przebijał się do czołówki. Niepozorny, nie rzucający się od razu w uszy, ale znakomity.
7. !!! - Infinifold
Ten utwór nie miał szczęścia, bo patrząc na pozycję na mojej liście powinien być wyżej.
8. Sleepmakeswaves - One day you will teach me to let go of my fears
Ładnie zagrane i świetnie zaśpiewane celtyckie klimaty.
9. Eimear Quinn - The Voice
Piękne piano i interesujący wokal tworzą świetny klimat.
10. Mates Of State - Nature And The Wreck
Bardzo dobrze świadczy o tej edycji NL, że znakomita, gitarowa wersja Schodów nie łapie się nawet do 10.
11. Rodrigo y Gabriela - Stairway To Heaven
No i tak dodatkowo podam kolejnych 5 utwórów, które niewiele ustępowały poprzednim, ale nie udało im się załapać na punktowane miejsca:
12. Soomood - Loule el ness (Gdyby nie nasz fart)
13. Pétur Ben - Look In The Fire
14. 11 ADH Polana - Archanioły Śląskiej Ziemi
15. Katatonia - Unfurl
16. Farben Lehre - Corrida
marsvolta pisze:Witam!
Przesyłam moje głosy do "Naszej Listy VI"
1.The Mars Volta - Inertiatic ESP
2.Hole - Celebrity Skin
3.Operator Please - Just A Song About Ping Pong
4....And You Will Know Us By The Trail Of Dead - Wasted State Of Mind
5.Coheed and Cambria - Welcome Home
6.Band Of Horses - No One's Gonna Love You
7.Sum 41 - Makes No Difference
8.Lessdress - Who's Fucking Who
9.The Whitest Boy - Burning
10.Scars on Broadway - They say
11.Kill Kenada - Massachusetts Murder Medallions
Pozdrawiam Michał
Nivo pisze:Głosy Eliminacyjne do Listy: Edycja VI.
Wstęp:
Pozytywne zaskoczenie. Co prawda wyselekcjonowanie najlepszych utworów zabrało mi mniej niż zwykle, lecz finałowa 11 stoi na niezwykle wysokim poziomie.
Do rzeczy
Miejsce 11
Katatonia - Unfurl
Tak naprawdę lekki zawód. Może akurat ten konkretny utwór mnie nie powalił na kolana, ale na żywo pokazali, że ich miejsce winno być wyżej.
Miejsce 10
Moonspell - Dreamless
Szybko zapewnili sobie miejsce w wysokiej czołówce. Ostatecznie prawie wypadli. Z drugiej strony cieszę się, że to nie jest kolejny drętwy gniot pokroju Everything Invided, a krok w stronę dobrego grania w wykonaniu Portugalczyków.
Miejsce 9
Johnny Cash - Hurt
Chyba pierwszy utwór, który zwrócił moją uwagę na tej liście. Nie nazbyt wymyślny, ale robi wrażenie.
Miejsce 8
...And you will know us by the trail of dead - Wasted State of Mind
Załapałem ten utwór od 4 przesłuchania. Głównym czynnikiem jest chyba moc sekcji rytmicznej ;). Reszta choć conajmniej dobra nie powala aż tak bardzo.
Miejsce 7
Isis & Aerogramme - Low Tide
Isis znałem, Aerogramme nie. Sądząc po tym utworze, jest mało Isis i dużo Aerogramme. Ciekawe, wciąż hipnotyczne, ale nie ma ciężaru (dawnego?) Isis.
Miejsce 6
Retrospective - Enemy World Vision
Tu już zupełna novinka. Może z czasem byliby wyżej, jak to zwykle bywa z dobrymi długimi utworami.
Miejsce 5
The Dillinger Escape Plan - Mouth of Ghosts
To już prawdziwie dzieło. Na szczęście nie ma typowych dla tego zespołu elementów core'u, który mnie od nich zupełnie zniechęcił. Odrobina klimatycznego szaleństwa, udane rozwinięcie - nic więcej tu nie trzeba.
Miejsce 4
Margareds' - Star and Sky
Sam się zaskoczyłem. Może to dlatego, że rzadko słucham takiej muzyki. Bardzo przyjemny utwór. Gdyby wyciąć to wyciszenie, może nawet byłby wyżej...
Miejsce 3
Kovlo - Pierre Rivire
Długie i wspaniałe. Godny brązowy medalista.
Miejsce 2
Sleepmakeswaves - One Day You Will Teach Me to Let Go of My Fears
Kolejny instrumentalnie powalający numer.
Miejsce 1
The Mars Volta - Inertiatic ESP
Ten utwór nie jest szalony. On jest szaleństwem. W dodatku genialnym szaleństwem.
Całość: 1:11h
Średnia długość utworu: 6:27
Dużo, a był taki moment, że wśród wybranych 7 pewniaków średnia długość przekraczała 7 minut...
Kto wygra? Nie mam pojęcia... chociaż nie obraziłbym się gdyby wygrało Mars Volta... Zasługują na większe uznanie.
Narzuca się pytanie o zespoły, które dawniej w końcu zajmowały u mnie wysokie lokaty... Chinook (2 miejsce w 1 edycji) i Band of Horses (zdecydowany zwycięzca następnej) odpadli bez śladu w końcowych etapach odrzutów. To chyba świadczy o konkurencji jaka jest w obecnej edycji. Pozostaje tylko patrzeć jak będzie się to odzwierciedlać w II etapie.
Tomekk pisze:
Ciężko był wybrać, bo każda piosenka ma w sobie coś ciekawego.
Ale udało się
1.Sirusho - Qele, qele (eurowizyjny akcent górą )
2.A Fine Frenzy - Almost Lover (piękny utwór z LPMN także znany, więc nie można go pominąć)
3.Miodio - Complice (dopiero po 3 przesłuchaniu poznałem, że to eurowizyjne San Marino )
4.Zabili Mi Żółwia - Dlaczego (chyba najlepsza polska piosenka w tej edycji)
5.Tommy Emmanuel & Elizabeth Watkins - Walls (coś mi świta, że ten utwór wygra i zasłużenie. Dlatego typuje go na zwycięzcę (mini-znawca)
6.Farben Lehre - Corrida (bez komentarza, trzeba posłuchać koniecznie)
7.Goldfinger - 99 Red Ballons (niezły cover )
i to zaczął się problem, bo wiele utworów a tylko 4 miejsca
8.Revolution Renaissance - Angel (coś mi przypomina tylko co? )
9.Tezkej Pokondr - Zeton (parodie też są fajne, szczególnie w kabaretach)
10.Boo Hewerdine - Weatherman (ostanie punkty szkoda, ale wyżej się nie udało )
a do rezerwy było 2 kandydatów, ale ostatecznie
11.Hole - Celebrity Skin
ksch pisze:01 Johnny Cash - Hurt - zdecydowany nr 1 !!! Utwór w oryginale ma dla mnie bardzo dużą wartość, uwielbiam też wykonanie Casha, choć jak dla mnie jest trochę gorsze ;)
02 Muariolanza - Po Drugiej Stronie Przemszy - RE-WE-LA-CJA!
03 Guillemots - Sao Paulo - p. komentarz do miejsca 2. ;)
04 Freak of Nature - Song of Mercy - to, że nie kupiłem tego albumu było zdecydowanym błędem...
05 The Mars Volta - Inertiatic ESP - jeden z najlepszych utworów Mars Volty
06 Kings Of Caramel - Dolphins in Wales - album z oryginalną oprawą graficzną :)
07 Katatonia - Unfurl
08 Soomood - Loule el ness (Gdyby nie nasz fart)
09 Band Of Horses - No One's Gonna Love You
10 Lessdress - Who's Fucking Who?
11 Hatifnats - Waking In The Dark
prz_rulez pisze:Moje głosy:
12: Eimear Quinn - The Voice
10: Miodio - Complice
08: A Fine Frenzy - Almost Lover
07: Diana Gurtskaya - Peace Will Come
06: 11 ADH Polana - Archanioły śląskiej ziemi
05: Sabaton - 40:1
04: Scars On Broadway - They Say
03: Natalia Lesz - Fall
02: The Last Goodnight - Pictures Of You
01: Zabili Mi Żółwia - Dlaczego
00: Těžkej Pokondr - Žeton
Adameks pisze:1. Johnny Cash - Hurt Trent Reznor z NIN po usłyszeniu wersji Johnego Casha podobno powiedział że ta piosenka, już nie należy do niego. Znakomite wykonanie, chociaż bardzo proste do wykonania, po usłyszeniu od razu chwyciłem za gitarę :wink:.
2. Edenbridge - Empire Of the Sun Jak ja kocham takie gitarowe nagrania.
3. Monstrum - Krzyż Jedyny utwór po polsku w mojej jedenastce, ale załapał się aż na podium.
4. Sleepmakeswaves - One day you will teach me to let go of my fears Motyw przewodni do tej piosenki ciągle lata mi po głowie :D
5. The Album Leaf - Streamside Nie mogłem nie oddać głosu na The Album Leaf, grupę znałem, ale nie za bardzo miałem dostęp do nagrań, a tu jeszcze w dodatku z Jonsim :D
6. The Notwist - Consequence Spokój, ładny wokal, chwytliwy refren i zwrotki, całość piękna.
7. King's X - Johnny Gdyby wycięte zostało pierwsze trzy minuty, to mogłoby się znaleźć wyżej ..
8. iLiKETRAiNS - Spencer Perceval Ja też lubię pociągi.
9. Freak of Nature - Song of mercy Coś smutno się zrobiło, piękne smyczki, wokal też nie najgorszy, na dziewiąte miejsce jak znalazł
10. Believe - Needles In My Brain za Gitarę
11. Isis & Aereogramme - Low Tide
Blisko były :
Lacrimosa - Halt Mich
Katatonia - Unfurl
11 ADH Polana - Archanioły Śląskiej Ziemi
Guillemots - Sao Paulo
Kings Of Caramel - Dolphins in Wales
Tommy Emmanuel & Elizabeth Watkins - Walls
Hatifnats - Waking In The Dark
Revolution Renaissance - Angel
Rodrigo y Gabriela - Stairway To Heaven
Kovlo - Pierre Rivire
Czyli bardzo dobra edycja, po troche słabszej.
Artur pisze:1. Sleepmakeswaves - One day you will teach me to let go of my fears
2. Leafless Tree - Cave (kojarzy mi sie z Home by the see Genesis)
3. Believe - Needles In My Brain
4. The Notwist - Consequence
5. Retrospective - Enemy world vision
6. Revolution Renaissance - Angel (od razu sobie pomyślałem o najlepszym okresie Scorpionsow)
7. Katatonia - Unfurl
8. Monstrum - Krzyż
9. Boo Hewerdine - Weatherman
10. VAST - Touched
11. I Am X - Spit It Out
Yacy pisze:Hej!
Oto moje propozycje:
1. Band Of Horses - No One's Gonna Love You
hmm... Czy muszę pisac, dlaczego są na pierwszym? Wystarczy spojrzeć na Moją Listę i zobaczyć jaki zespół tam jest najdłużej :-) Trochę narzekałem na 2 płytę, ale jest tam kilka utworów, które zasługują na uwagę. M.in. No One's...
2. Gare Du Nord - Poem Rouge
Chwyciło mnie od pierwszego przesłuchania... Zaraz znalazłem płytkę - świetną płytkę. I ani przez moment nie zwątpiłem, że mają u mnie podium!
3. Edenbridge - Empire Of the Sun
Poznałem ich dopiero teraz. Jak z m. Nr 2 poszukałem płytki i ... Wiedziałem, że to jest również moje podium. Właściwie ten utwór też mogło nagrać BELIEVE :mrgreen:
4. Believe - Needles In My Brain
Jedna z ciekawszych polskich grup. Znam ich twórczość od początku. I bardzo lubię. Ja tym razem proponowałem tylko polskie utwory i mało co a pojawiłby się Mirek Gil z ... Płyty solowej :-)
5. Chinook - Niechciana starość
W I edycji mało zabraklo ich innemu utworowi aby dostać głosy ode mnie. Tym razem musiało się udać :-)
6. I Am X - Spit It Out
Trochę za szybko znudził mi się Jego PRESIDENT ;-) A ten utwór bardzo mi go przypomina i ... Być może trafi na Moja Listę ;-)
7. Sleepmakeswaves - One day you will teach me to let go of my fears
Najpierw nie zauważyłem tego utworu, potem byli na podium aby ostatecznie wylądować na 7 mogą powalczyć o wysoką pozycję...
8. Retrospective - Enemy world vision
Podobnie jak z innymi polskimi kapelami, nad którymi patronat rozciągnął serwis ROCK AREA - bardzo im kibicuję. Wcześniej mieli szansę pojawić się z mojej ręki z innym utworem, więc teraz dostają mój głos ;-)
9. Moonspell - Dreamless
Właśnie są na Mojej liście, więc i tu się znaleźli...
10. Deadbolt - It Was You
Długo walczyli m.in. Z Freak Of Nature i Katatonią... Udało się :-)
11. Goldfinger - 99 Red Ballons
cover Neny i ... Tyle :-)
Znawca... Szkoda, że nie było go w poprzedniej edycji, bo od początku byłem pewien co/kto wygra :-) A teraz? Na pewno jest w mojej "10" ;-) Stawiam na Believe. ew. Edenbridge lub Sleepmakeswaves. Niestety 2 pierwsze moje pozycje - BOH i GDN - szans nie mają :-(
pozdrawiam
Yacy
stavanger pisze:01. Zabili Mi Żółwia - Dlaczego
02. Farben Lehre - Corrida
03. Diana Gurtskaya - Peace Will Come
04. Sirusho - Qele, qele
05. Monstrum - Krzyż
06. Kovlo - Pierre Rivire
07. Revolution Renaissance - Angel
08. Five Finger Death Punch - The Bleeding
09. Sleepmakeswaves - One day you will teach me to let go of my fears
10. Edenbridge - Empire Of the Sun
11. The Last Goodnight - Pictures of You
Pechowo odpadły na finiszu:
Crippled Black Phoenix - When You're Gone
Isis & Aereogramme - Low Tide
Katatonia - Unfurl
Revolution Renaissance - Angel
Niestety znalazłem czas tylko na jednokrotne przesłuchanie większości piosenek, ale 11 wybrałem.
1 i 2 - bo trzeba promować polskie piosenki
3 i 4 - żeby nie było tak długo i smutno...
5 i 6 - ...ale nie do końca
7,8,9 - Piosenki, które uzyskały ode mnie notę 4,5
10 - Tu nota była 4,25
11 - Tu też 4,5, ale utwór znany, więc dlatego nie na punktowanym miejscu.
tadzio3 pisze:Poszedłem troche na skróty i moja czołowka to bardzo dobrze znane mi kawałki :)
1. Farben Lehre - Corrida (Rock Version) mój przebój na liście
2. Zabili Mi Zółwia - Dlaczego w zasadzie mój wynalazek
3. Leafless Tree - Cave pamietam z Rockowej Listy Przebojów. Kiedys i u mnie na liscie
4. Rodrigo Y Gabriela - Stairway To Heaven kolejny mój wynalazek i ponownie nie przeze mnie dodany, a wiec mogę głosować. Byłem o krok od tego abym to właśnie ja dodał ten utwór do swojej trójki
5. Scars on Broadway - They say moze nawet lepiej od Serja Tankiana
6. Revolution Renaissance - Angel
7. Band Of Horses - No One's Gonna Love You moze nawet lepsze od The Funeral :wink:
8. 11 ADH Polana - Archanioły skiej Ziemi
9. Sabaton - 40-1
10. Janusz Reichel - Jasiek malarz pokojowy
11. Goldfinger - 99 Red Ballons